A/S VIADA Baltija no 1. novembra nodrošina ziemas dīzeļdegvielu visās VIADA degvielas uzpildes stacijās.
Atbildīgam auto saimniekam savlaicīgi jāparūpējas, lai viņa spēkrata degvielas tvertnē būtu sezonai atbilstoša dīzeļdegviela.
Būtiski, kad, gaisa temperatūrai nokrītot līdz un zem -10°C, degvielas tvertnē būtu tikai arktiskā dīzeļdegviela nevis dažādu degvielu sajaukums. Arktiskā degviela ļaus izvairīties no parafīna kristāliem, kam var būt nopietnas sekas – līdz pat apstāšanās riskam lielā salā.
Jāpārliecinās, vai degvielas padeves sistēma, it sevišķi degvielas filtri, ir savlaicīgi nomainīti un tīri. Degvielas tvertnē nevajadzētu būt vasaras degvielas paliekām, kas zemā temperatūrā var sabiezēt un aizsprostot degvielas filtru, neļaujot iedarbināt auto. Krasi mainoties temperatūrai, gandrīz tukšās degvielas tvertnēs var veidoties kondensāts, kas pārvēršas ūdenī un, nokļūstot degvielā un filtrā, var sasalt, apturot dzinēja darbību.
Tuvojoties vēsākam rudens un ziemas periodam, ziemas dīzeļdegviela jau savlaicīgi ir pieejama visās 101 VIADA degvielas uzpildes stacijās Latvijā.
Šobrīd VIADA stacijās tirgotās A0 klases ziemas dīzeļdegviela, ar saduļķošanās temperatūru -10ºC un sasalšanas temperatūru -20ºC. Iestājoties vēl vēsākam laikam, VIADA pakāpeniski pāries uz A1 un A2 klasēm ar sasalšanas temperatūru līdz pat -32C0. Atbilstoši normatīvajiem aktiem, ziemas periodā dīzeļdegvielai netiek pievienota biodīzeļdegviela – rapša metilesteris.
Ziemas periodā visiem dīzeļdzinēja automašīnu īpašniekiem ir svarīgi lietot tikai laikapstākļiem piemērotu ziemas dīzeļdegvielu. Pāreja uz ziemas laikapstākļiem piemērotu dīzeļdegvielu ir jāsāk savlaicīgi, jo degviela savas funkcijas varēs pildīt tikai gadījumā, ja bākā nebūs vasaras dīzeļdegvielas
Izvēloties dīzeļdegvielu, svarīgi pievērst uzmanību ne vien degvielas sasalšanas temperatūrai, bet arī degvielas saduļķošanās temperatūrai. Tā ir temperatūra pie kuras dīzeļdegvielā esošie parafīni sāk kristalizēties un veido sabiezējumus, kas savukārt var nosprostot filtra mikroporas, apgrūtinot degvielas padevi.
Arktiskā dīzeļdegviela tiek iedalīta trīs klasēs, pamatojoties uz diviem parametriem – saduļķošanās temperatūru un temperatūru, pie kuras iespējama auksta filtra nosprostošanās.